Reel Pancing Shimano Stella FI

Reel Pancing Shimano Stella FI

Shimano Stella FI

Shimano Stella FI

Baru-baru ini, Shimano telah melancarkan Reel Pancing Shimano Stella FI. Reel Pancing Shimano Stella FI adalah kesinambungan dari Shimano Stella FE keluarannya sebelum ini. Reel Pancing Shimano Stella FI cukup hebat untuk di perkatakan dengan pembaharuan teknologinya yang terkini. Adakah angan-angan aku untuk memiliki Reel Pancing Shimano Stella FI 2014 ini. Mungkin menjadi kenyataan selepas ini.
 
Reel Pancing Shimano Stella cukup Popular di Malaysia, Malah dikenali di seluruh dunia. Reel Shimano Stella merupakan ikon kepada Reel Pancing Keluaran Shimano di Malaysia atau seluruh Dunia. Dengan selalu di perbaharui dengan teknologi kejuruteraan memancingnya, peralatan memancing seperti reel pancing keluarannya selalu mendapat tempat di hati pemancing.
 
Dalam erti kata lain pemancing dapat merasai keseronokan dengan penggunaan peralatan memancing Keluaran Shimano. Memiliki Shimano Stella merupakan satu kebanggaan dan keseronokkan yang tidak dapat di gambarkan dengan kata-kata. Jadi memiliki Reel Pancing Shimano Stella FE cukup menggambarkan keseronokkan apatah lagi memiliki Reel Pancing Shimano Stella FI.

Apa yang istemewa dan membanggakan dengan memiliki Reel Pancing Shimano Stella FI ni. Sebenarnya aku mengagumi dari segi kejuruteraannya dan juga rekabentuknya. Reel Pancing Shimano Stella FI ini sebenarnya sesuai untuk kegunaan memancing Ikan Air tawar. Mari kita lihat apakah ciri-ciri Shimano Stella FI.

Reel Pancing Shimano Stella FI

Reel Pancing Shimano Stella FI

Ciri-ciri Reel Shimano Stella FI

Micromodule Gear
X-Ship - Double Bearing Supported Pinion Gear
Ultra-Light Handle Rotation
Increased Gearing Efficiency and Power
G Free Body
E.I. Surface Treatment for extreme corrosion protection on Spool
Aerowrap II Oscillation
Super Mg
S A-RB Bearings (Shielded A-RB)
One-Piece Bail
AR-C Light Spool
Coreprotect
Rigid Support System: Rigid Support Drag
Machined Aluminum Handle
Septon Handle Grips
S-Direct Gear
Easy Maintenance
Fluidrive II
Dyna-Balance
Titanium Bail Wire
Improved Line Clip
Super Stopper II
Approved for use in Saltwater
Teknologi Shimano Stella  FI

Teknologi Shimano Stella  FI

Model Reel Shimano Stella FI

Dikhabarkan Reel Shimano Stella FI akan dikeluarkan dalam empat Model sebagai permulaan. Ia adalah mengikut  Saiz yang ditawarkan seperti saiz 1000-4000. Nisbah gear untuk Stella FI adalah dalam nisbah sederhana sehingga laju.

Model Reel Shimano Stella FI

Model Reel Shimano Stella FI

Rekabentuk Shimano Stella FI

Rekabentuk badan Shimano Stella 2014 dikenali sebagai G Free Body. Rekebentuk ini akan memberikan lebih keselesaan dan mengelakkan rasa lenguh kepada pemancing kerana reel ini di katakana akan mengalihkan pusat gravity kepada rod dengan lebih pantas. Ini pasti akan memudahkan aktiviti memancing ikan kerapu atau memancing udang galah.

Ia juga di lengkapi dengn S-Direct Gear yang mana akan memaksimukan dan meningkatkan penjajaran gear yang mana akan meningkatkan kuasa dalam memancing. Reel Pancing shimano stella FI juga di lengkapi dengan Micromodule yang akan memberikan kelancaran pada Karauan Reel.

Berapa Pulak Harga Reel Pancing Shimano Stella FI? Harga Reel Pancing Shimano Stella FI belum lagi di maklumkan oleh pihak Shimano. Kita nantikan sahaja informasi terbaru dari Shimano Malaysia tentang Reel Pancing Shimano Stella FI. Namun agakkan saya harga shimano stella FI lebih kurang Harga Reel Pancing Shimano Stella FE. Untuk maklumat lanjut tentang Reel Pancing Shimano Stella FI terbaru klik pautan Laman Web Shimano Stella Malaysia.
 
Lihat juga

Reel Pancing Abu Garcia Malaysia

Blog, Updated at: 02:03

5 comments:

  1. siri high-end shimano, semestinya kegilaan kaki pancing ni.

    ReplyDelete
  2. saya dah tak da masa nak memancing..tapi anak-anak dah tunjuk minat bidang ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cari masa sesuai sambil berkelah pun ok.. Bawa family sekali.. Kadang memancing bukan pokoknya, tapi masa beriadah bersama keluarga

      Delete
  3. Dulu keja ngan company yang buat komponen utk Shimano..time tu adelah dengar bunyi Stella dan beberapa model lain.. membaca entry ni, mengingatkan kembali kenangan lama.. heheee

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen di Myrodreel Malaysia

Bro Hantu
My Ping in TotalPing.com DMCA.com Protection Status Add Url  Free Instant Backlink Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free