Umpan Ikan Air Tawar Popular

SENARAI UMPAN IKAN AIR TAWAR POPULAR DI MALAYSIA


UMPAN MEMANCING IKAN BESAR

Umpan Ikan Patin Power

Bagi entri kali ini saya akan bicarakan tentang produk umpan ikan air tawar popular di Malaysia. Umpan adalah satu perkara wajib yang perlu untuk memancing selain dari kelengkapan pancing. Tak ada umpan maka tak boleh la kita nak pancing.

Bagi entri ini saya akan berkongsi tentang produk umpan ikan air tawar samada dari jenis paste ataupun dedak untuk kegunaan memancing samada kolam, tasik, lombong atau sungai. Dengan adanya produk umpan ikan air tawar ini anda tidak perlu bersusah payah untuk memikirkan umpan sesuai untuk pancingan sesuatu tempat.

Jangan kita terlalu taksub dengan umpan, umpan adalah ikhtiar, rezeki adalah dengan kehendakNya. Inilah pesan saya pada pemancing-pemancing di luar sana. Saya takut lain jadinya dan akidah kita terpesong. Jika tidak Berjaya dengan umpan itu, kita cuba yang lain. Lain tempat, lain ragamnya ikan. Yang penting kita berusaha “setting” umpan. Yang penting kita tahu umpan adalah Ikhtiar.

Terlalu banyak produk umpan ikan air tawar yang berada di Malaysia samada keluaran Malaysia ataupun keluaran luar Negara. Produk-produk umpan ikan air tawar ini sebenarnya sesuai untuk semua tempat pancingan di Malaysia, Cuma cara bancuhan atau setting yang membezakannya. Disini perlu penelitian dan kebijaksanaan pemancingan untuk membancuh umpan.

Sesetengah produk umpan ikan air tawar ini, pengusaha umpan ikan air tawar ini mengajar cara bancuhan atau setting umpan untuk pemancing yang membeli produk umpan ikan air tawar mereka. Disini disertakan serba sedikit produk umpan ikan air tawar keluaran Malaysia yang popular bagi pemancing di Malaysia samada untuk pancingan Lombong, kolam berbayar ataupun sungai.

PRODUK UMPAN ULONG

Umpan Ulong Power

Umpan Ulong Power

Umpan Ulong Popular

Umpan Ulong Power

Pengeluar: saudara Wadie Said
Resepinya utamanya yang popular adalah dari Buah Perah Peram. Terdapat pelbagai jenis produk umpan ikan air tawar yang dikeluarkan antaranya Umpan Perah pandan, strawberry, Umpan ulong Betik, Umpan Ulong Chili Red, Umpan Ulong belangkas,  Umpan Power Serdak Kelapa dan lain-lain lagi.

Senarai harga:
Umpan buah perah : rm30
Umpan kongkang : rm30
Umpan jagung menyengat : rm30
Umpan betik diraja : m30
Umpan chilired : rm30
Umpan pandan ulong : rm30
Umpan saka@keli : rm30
Paste strwberry ulong : rm25
Umpan minyak udang:rm10 (150ml)
Dedak tongsan : rm20 1kilo
Dedak rohu:rm12 (1/2kilo)


Testimoni:
hasil umpan ulong

hasil umpan ulong

Untuk lebih lanjut boleh layari facebook: Umpan Ulong Original


PRODUK UMPAN A1


UMPAN IKAN A1
Produk Umpan A1

Pengeluar: saudara lan Lubuk
Terdapat pelbagai jenis produk umpan ikan air tawar yang di keluarkan oleh Produk Umpan A1. Antaranya musang berjanggut,starwberi dan pandan paste, kicap rohu dan sebagainya. 

testimoni:
hasil umpan a1

hasil umpan a1


Untuk lebih lanjut join facebook Produk Umpan A1 Online.


PRODUK UMPAN GREENBAIT


UMPAN IKAN Green Bait

Maklumat lanjut layari Facebook: Produk Umpan GreenBait

Ini sajalah dahulu tentang Produk Umpan Ikan Air Tawar keluaran Malaysia setakat ini. Saya akan update dari semasa ke semasa. Semoga entri ini berguna untuk anda.

PRODUK UMPAN ANGLERS PRO


anglers pro umpan air tawar


Terdapat pelbagai jenis Umpan Paste keluaran produk Anglers Pro. Lihat hasil umpan ini oleh gambar dibawah:

umpan anglers pro



hasil umpan anglers pro



Maklumat lanjut layari Facebook: Produk Umpan Anglers Pro


UMPAN JOHOR SE-RINGAN


umpan johor Se-ringan


Hanya satu jenis sahaja tentang produk Umpan Johor Se-ringan. Umpan ini sangat popular di Selatan tanahair

Testimoni:
hasil umpan johor Se-ringan

hasil umpan johor Se-ringan


Maklumat lanjut layari Facebook: Produk Umpan Johor Se-Ringan


Ini sajalah dahulu tentang Senarai Produk Umpan Ikan Air Tawar keluaran Malaysia setakat ini. Saya akan update Senarai Produk Umpan Ikan Air Tawar keluaran Malaysia dari semasa ke semasa. Semoga entri Senarai Produk Umpan Ikan Air Tawar keluaran Malaysia ini berguna untuk anda.




Ditulis Oleh : Unknown ~Myrodreel

Muh.Akram Anda sedang membaca artikel berjudul Umpan Ikan Air Tawar Popular yang ditulis oleh Myrodreel yang berisi tentang :Umpan Ikan Air Tawar Popular, cara buat umpan ikan, umpan ikan popular di malaysia, umpan air tawar popular Dan Anda boleh copy paste artikel dengan berhemah, sertakan sumber asal link artikel.

Blog, Updated at: 23:34

2 comments:

  1. boleh pilih ni, nanti try test kat kolam berbayar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silakan tuan.. mana tahu ada yang sesuai

      Delete

Terima kasih sudi komen di Myrodreel Malaysia

Bro Hantu
My Ping in TotalPing.com DMCA.com Protection Status Add Url  Free Instant Backlink Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free