Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014

Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014

daiwa saltiga Expedition

Reel Daiwa Terbaru

Reel Daiwa Terbaru 2014, Reel Daiwa Saltiga Expedition baru sahaja di perkenalkan pada awal tahun 2014. Reel Daiwa Saltiga Expedition adalah yang terbaru dalam siri Model Saltiga. Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition terbaru 2014 ini memperkenalkan “ballbearing magsealed”. Dibangunkan oleh Teknologi NASA, magnet menghantar bahan api ke kapal angkasa. Teknologi ini telah diperkenalkan pertama kali melalui model Saltiga keluaran tahun 2010. Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014 masih mengekalkan teknologi sama dengan pembaharuan dengan Ballbearing Magsealed.Inilah Kelebihan Utama Reel Daiwa Saltiga Expidition, Reel Daiwa Terbaru 2014.

Saltiga 2014

Saltiga 2014

Kelebihan Reel Pancing Saltiga Expedition

Kelebihan Ballbearing Magsealed pada Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition ialah mengelakkan percampuran air, meningkatkan kelancaran putaran dan meningkatkan jangka hayat reel.  Selain itu juga Reel Daiwa Saltiga Expedition Terbaru ini, mempunyai rekabentuk yang baru, campuran logam berteknologi tinggi. Reel Daiwa Saltiga Expedition telah di reka dengan ketepatan yang tinggi serta di perhalusi dan boleh dikatakan yang terbaik setakat ini dalam kelas Daiwa Saltiga.

magsealed bearing saltiga


Reel Daiwa Saltiga Expedition, Reel Daiwa Terbaru 2014 di lengkapi  sistem drag baru yang dipanggil "UTD Hyper Tune" menggunakan karbon dan logam mesin basuh baru sistem semua digabungkan dengan gris direka khusus yang menyediakan prestasi licin ultra terutama apabila tekanan drag melebihi 10 kilogram. Bukan itu sahaja, terdapat banyak lagi kelebihan pada Reel Daiwa Saltiga Expedition ini seperti Hyper Digigear, Airbail, CRBB dan lain-lain lagi. Itulah antara kelebihan Reel Daiwa Saltiga Expedition Terbaru keluaran 2014 ini.

Daiwa Saltiga

Daiwa Saltiga

Spesifikasi Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014

Real Four
Mag Sealed
Magseal bearings
Zaion Air Rotor
UTD Hyper Tune
Hyper Digigear
Twistbuster II
Tough Air Bail
Minimum Offset Gearing
ABS II
Super Metal Housing (body and sideplate)
CRBB system
Hybrid carbon/forged aluminium spool
Silent Oscillation
Rotor Break
Manual Bail Return
Wide Open roller for heavy shock leader
Magseal Line roller
2BB oscillating slider
Linear Rotation
Metal drag knob cap
2 piece light weight aluminium round knob

Model Reel Daiwa Saltiga Expedition

Hanya terdapat 2 Model Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014 iaitu model SA EX 5500H dan SA EX 8000H. Lihat juga lain-lain model pada pautan dibawah.

Reel Pancing Daiwa Saltiga

model saltiga expendition

model saltiga expendition

Harga Reel Daiwa Saltiga Expedition 2014

Harga Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014 model SA EX 5500H adalah RM 4, 180.00 dan RM 4,650.00 bagi Model SA EX 8000H. Nampaknya itulah  Harga Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014 dari Daiwa Terbaru 2014.

Sumber Reel Pancing Daiwa Saltiga Expedition 2014

Blog, Updated at: 11:40

13 comments:

  1. bro tulis product review..boleh dapat cuba juga lah nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saja suka-suka... tengah proses blajar lagi.. newbie..

      Delete
    2. Insya Allah ..boleh jadi expertlah lepas ini..

      Delete
  2. walaupun harga dapat motosikal sebiji, pasti kepuasan tak terhingga ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam tu... tapi jangan berhabis gaji semata-mata barang pancing

      Delete
  3. wah warna biru nampak lebih bergaya.ini buat semangat baru nak memancing barulah katakan ;)

    ReplyDelete
  4. admin.ikan buntal kita boleh makan ker? heee...ni gara-gara terjebat buat post cucur ikan buntal. ada mata pancing khas ke untuk menangkapnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... ikan buntal mana boleh makan puan suri... Hostipal mari kalau makan

      Delete
  5. Replies
    1. hahaha... boleh buat pekasam juga

      Delete
  6. gua bukan peminat tegar..tapi kenai ABU GARCIA ja la sebab geng2 rumah hantu manncingg he hehehehehe

    ReplyDelete
  7. nampak smart..yg tu jer lah yg aku tahu sebab bukan dlm bidang aku..heheh

    ReplyDelete
  8. Wah mcm2 model ade..dulu sy mengail pakai rod kayu je..tali tangsi dan mata kail..dapat juga ikan keli dan puyu..

    Anak Anda Picky Eaters?

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen di Myrodreel Malaysia

Bro Hantu
My Ping in TotalPing.com DMCA.com Protection Status Add Url  Free Instant Backlink Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free