Siapakah Jeremy Wade

Jeremy Wade River Monsters

Jeremy Wade River Monsters

Siapakah Pesonaliti Memancing Jeremy Wade

Siapakah Jeremy Wade? Pernahkah anda menonton rancangan Discovery Channel, River Monster? Kalau pernah tentu anda kenal siapakah Jeremy Wade. Jeremy Wade adalah host rancangan TV Popular dalam Discovery Channel iaitu River Monsters, Animal Planet. River Monsters oleh Animal Planet adalah rancangan TV memancing Popular didunia. Entri selepas ini saya akan menerbitkan entri berkaitan Personaliti Memancing dari Malaysia dan dari seluruh dunia buat tatapan pembaca sekalian.

Bulan lepas Jeremy Wade telah datang ke Malaysia untuk beramah mesra dengan peminatnya serta mempromosikan Rancangan River Monsters dalam saluran Discovery Channel dengan di taja oleh Astro Malaysia. Kalau ada berkesempatan berjumpa tentu anda dapat bergambar dengan personaliti memancing yang sangat popular di dunia ini.

Jeremy Wade Muda

Biodata Jeremy Wade

Jeremy John Wade, berasal dari luar bandar Suffolk, England, United Kingdom di mana beliau dibesarkan di tebing Suffolk Stour, kini tinggal di kawasan luar bandar berhampiran Bath, Somerset, UK apabila dia bukan dalam perjalanan jauh untuk menangkap "raksasa" ikan dan filem Siri TV, River Monsters, untuk Animal Planet . Beliau mempunyai ijazah dalam Zoologi dari Universiti Bristol dan sijil pengajaran lepasan ijazah dalam bidang sains biologi dari University of Kent. 

Jeremy Wade Malaysia

Selain pekerjaan terbarunya sebagai hos River Monsters, Jeremy Wade telah bekerja sebagai guru biologi sekolah menengah, ketua lawatan, penghantar surat, guru bekalan, tutor, penterjemah ( Portugis -Inggeris ), perunding perhubungan awam, penulis senior ( di sebuah agensi pengiklanan ) dan wartawan akhbar.

Beliau adalah seorang penulis dengan beberapa artikel yang diterbitkan pada pemburuan haram, perdagangan adil, pelancongan , sejarah semula jadi, dan kursus cara memancing. Selain surat khabar dan beliau artikel majalah untuk The Times, Guardian, Sunday Telegraph, Bidang dan majalah BBC, untuk menamakan beberapa , beliau telah juga bersama- menulis buku dalam tahun 1992 dengan Paul Arthur Boote dipanggil, " Somewhere Down the Crazy River".

Di gambarkan oleh banyak pihak sebagai satu kisah yang luar biasa, aneh , dan pelik bahaya yang dihadapi oleh kedua-dua pemancing , ia dianggap sebagai klasik memancing. Beliau telah menghasilkan sebuah buku baru, "River Monsters : True Stories of the Ones That Didn't Get Away" yang akan meliputi pengembaraan memancing beliau di seluruh dunia yang diterbitkan pada April 2011.

Aktiviti Memancing Jeremy Wade

Pada usia 16, beliau adalah ahli termuda daripada Carp Kumpulan Kajian British ( BCSG adalah organisasi spesies tunggal kebangsaan bagi pemancing ikan yang berpengalaman dan berjaya). Lawatan pertama di luar negara adalah untuk sungai-sungai gunung di India pada tahun 1982 di mana keinginan untuk mengesan ikan air tawar yang besar dan tidak begitu dikenali, menjadi terpadamkan dan mungkin sempadan yang dibarisi pada keterlaluan.

Walaupun beliau telah kebanyakannya memancing di Congo dan hutan hujan Amazon Brazil, perjalanannya telah membawa beliau ke banyak tanah-tanah di mana beliau telah menerima nasib malang menangkap Malaria, dihukum penjara semalaman sebagai mata-mata yang disyaki, hampir lemas, terselamat nahas kapal terbang, mempunyai satu beruang Alaska mencuri ikan, dan mendapati dirinya menghadapi saat akhir di muncung senapang. Siapa tahu apa yang bahaya yang mungkin beliau hadapi pada masa akan datang.

Biodata Jeremy Wade


Sepanjang kerjayanya beliau telah mencapai beberapa 'sesuatu yg terbaik' ketara. Ini termasuk penggambaran makhluk besar misteri dalam tasik Amazon ( digelar ' Amazon Nessie ' oleh majalah BBC) dan mendapatkan rakaman yang pertama dalam air (dengan jurukamera Rick Rosenthal ) tentang Ikan keli Giant Devil di India.

Ketabahan beliau adalah untuk dikagumi kerana beliau mengkaji Portugis selama tiga jam sehari selama tiga bulan untuk bersedia untuk perjalanan ke Brazil. Dia telah bekerja sebagai penterjemah Portugis -Inggeris dan bercakap bahasa yang setengah dozen cukup baik untuk berjalan.

Beliau menjadi personaliti TV bermula pada tahun 2002 siri pertamanya TV, " Jungle Hooks ," difilemkan untuk Discovery Eropah yang sangat popular dan diikuti dengan " River Monsters " pada tahun 2009 yang telah mencapai angka penonton paling tinggi pernah dalam sejarah Animal Planet.

Apabila tidak menangkap ikan, dia suka menikmati menyelam skuba bersama-sama dengan menyelam percuma dan mendaki batu apabila cuaca membenarkan .

Jeremy Wade Hos River Monsters

Dengan bantuan nelayan tempatan, Wade ke seluruh dunia untuk menangkap pelbagai jenis ikan. Wade juga penulis, Buku pertamanya adalah, Somewhere Down the Crazy River. River Monsters telah menjadikan beliau popular di seluruh dunia sebagai personaliti memancing. Wade membuat penampilan dalam filem 2014 Blood Lake.

Jeremy Wade Hos River Monsters

Jeremy Wade Hos River Monsters

Ini adalah secara ringkas tentang Jeremy Wade host rancangan TV memancing Popular, River Monsters. Sesiapa yang ada melanggan Saluran Discovery Channel di Astro, Jangan lepaskan peluang menonton Rivers Monsters. Tonton River Monster dan lihat aksi hebat Cara Memancing Jeremy Wade di Saluran Disvovery, Animal Planet.

Ditulis Oleh : Unknown ~Myrodreel

Muh.Akram Anda sedang membaca artikel berjudul Siapakah Jeremy Wade yang ditulis oleh Myrodreel yang berisi tentang :Siapakah Jeremy Wade, Biodata Jeremy Wade, Aktiviti memancing Jeremy Wade, Jeremy Wade Host River Monsters, jeremy wade, River Monsters, Cara Memancing Jeremy Wade Dan Anda boleh copy paste artikel dengan berhemah, sertakan sumber asal link artikel.

Blog, Updated at: 07:14

8 comments:

  1. banyak pengalaman luar biasa sebelum capai kejayaan macam sekarang. motivasi buat kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. Kejayaan tidak datang bergolek

      Delete
  2. Uncle ni truly River Monster..

    ReplyDelete
  3. good write up bro!

    http://www.fishmalaysia.com/fishmalaysia-exclusive-jeremy-wade-of-river-monsters-interview/

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen di Myrodreel Malaysia

Bro Hantu
My Ping in TotalPing.com DMCA.com Protection Status Add Url  Free Instant Backlink Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free